Etichete

luni, 2 august 2010

Mad Men, Killer Outfits.

Mad Men este serialul ultra-elogiat al zilelor noastre, care recreează remarcabil atmosfera şi viaţa anilor ’60. Nu intrăm în detalii, nu-l trecem isteţi la categoria „trebuie văzut”, puteţi decide şi singuri asta. Una peste alta, costumele din Mad Men „merită” un pic de atenţie, iar Jane Bryant- creatoarea lor- cel puţin o statuie. E drept, anii ’60 au fost extrem de generoşi în creativitate şi inspiraţie în ceea ce priveşte fashion-ul. Unii dintre cei mai buni ani, am putea adăuga. Iar creaţiile lui Jane Bryant aduc la un loc toate celelalte detalii (iar atenţia la detalii este uluitoare) ale unui deceniu fascinant: makeup, accesorii, coafură, limbajul non-verbal al personajelor. Şi, că tot vorbim despre personaje, creativitatea lui Jane Bryant este cel mai bine pusă în valoare de personajul Joan Holloway (senzuala secretară a agenţiei de publicitate de pe Madison Avenue), dar şi de Betty Draper (frumoasa soţie a directorului de creaţie al aceleiaşi agenţii de publicitate).

În cazul lui Joan Holloway (Christina Hendricks), secretara senzuală, cu forme pline, ţinutele sunt pur şi simplu feminine. Liniile sunt simple, croielile cuminţi, colorile calde. Completează ceea ce este deja natural, însă îi desăvârşesc feminitatea.



La Betty Draper (January Jones) situaţia se modifică. Fiecare apariţie a ei este întruchiparea perfecţiunii, după cum spune chiar Jane Bryant. „Betty Draper este cireaşa mea de pe tort. Este imaginea perfecţiunii, fie că poartă pantaloni, un pulover sau o rochie”, spune Jane Bryant. Într-adevăr, fie că se află în universul ei domestic, având grijă de copii, sau îl însoţeşte pe influentul ei soţ la o întâlnire, personajul lui January Jones este impecabil. Ieşirile în societate, însă, scot la iveală superbe creaţii care reînvie glamourul ’60-ist. De altfel, Jane Bryant recunoaşte că inspiraţia pentru personajul Betty Draper a fost, desigur, Grace Kelly.




Personajele masculine din Mad Men îşi regăsesc şi ele icon-ul în persoana lui Don Draper (John Hamm). Arată bine, este extrem de creativ, inteligent şi influent, dar şarmul e completat de costumele clasice ale sfârşitului de ani ’60: croi drept, cămăşi albe impecabile, slim tie.
Dacă vă place clasicismul în modă, în înţelesul său originar, şi nu provincial, or să vă placă hainele din Mad Men mai mult decât v-am povestit aici. Dar pentru asta, trebuie să-l vedeţi! :)

3 comentarii:

  1. Am vazut cateva episoade. Mi-a placut si da, am remarcat si eu costumele personajelor. Betty este preferata mea!

    RăspundețiȘtergere
  2. articolul scris aici mi-a amintit ca sunt probabil singura de pe planeta care inca nu a vazut niciun episod :-(( but I will, sooooooon!

    RăspundețiȘtergere
  3. ...iar mie mi-a amintit ca port in masina de vreo 3 luni CD-urile cu Mad Men care trebuie sa ajunga la tine, Adriana :)

    RăspundețiȘtergere