Etichete

joi, 8 iulie 2010

Slow retail spirit. Colette.

Pentru că şi concept store-urile aveau nevoie de un icon al lor, s-a născut Colette. Pentru cei care sunt în căutarea creaţiilor unice sau în ediţie limitată, pentru cei care „muncesc” din greu pentru a-şi găsi hainele potrivite personalităţii şi nu le iau, aiurea, din mall, Colette este un cuvânt obişnuit în vocabular. Ca orice „muzeu” care se respectă, Colette nu face niciodată compromisuri legate de calitate. La 13 ani de la înfiinţare, Colette rămâne exclusivist, accesibil doar celor care pun bani deoparte pentru a-i face o vizită sau celor care, pur şi simplu, au bani. Trebuie ştiut că designerii de top nu au poarta deschisă în mod automat la Colette. Intră doar dacă le inspiră pe cele două proprietare ale boutique-ului, mamă şi fiică, elogiate de-a lungul timpului de către presa de specialitate ca fiind „vizionare în fashion”. Un fel de Ana Wintour pariziene, Colette Roussaux şi fiica ei, Sarah Lerfel, au ajuns în punctul în care influenţează colecţii, decid trend-uri sau sunt parte la crearea lor.


Designerii crează pentru Colette şi apoi se mândresc cu asta. Au reuşit să intre, de-a lungul vremii, în Colette creatori cu tradiţie ca Alexander McQueen, Prada, Lanvin, Missoni, Marc Jacobs, Alexander Wang, Balenciaga sau Balmain, dar şi creatori de cool underground precum Comme de Garçon, Andrea Crews, Tao sau The German Frauleins. Bijuteriile de la Colette sunt ori extravagante ori foarte cool. Gadget-urile sau doar cool, nu neapărat şi utile.
Dar Colette nu caută cu îndârjire brand de lux sau underground, ci calitate, unicitate şi inspiraţie. Tocmai de aceea, Levi’s şi Reebok şi-au făcut loc la „streetwear” cu exmplare speciale din colecţiile lor de sneakers şi chiar şi H & M, într-o colaborare recentă cu Colette pentru o cauză nobilă.



Ar mai fi de spus că în cele trei etaje ale boutique-ului se găseşte şi un restaurant, dar şi un water bar, singurul din Paris, unde toată apa din colecţia H2O are acelaşi gust... de apă, dar etichetele celor aproximativ 90 de tipuri diferite de apă, adunate din toată lumea, sunt extrem de tentante.
Colette e mobilat minimalist, însă decorul se schimbă în săptămânal. Vitrinele Colette sunt un spectacol în sine şi, în general, sunt tematice.
În fine, politica e simplă: întotdeauna, fii nou, fresh, surprinzător şi în faţa celorlalţi! Ceea ce vă dorim şi vouă!



3 comentarii:

  1. Frumos boutique, intr-adevar aproape inaccesibil.

    RăspundețiȘtergere
  2. Water bar?! Ce interesant! Oare cat o costa un produs din colectia H2O, presupun ca e apa de firma...

    RăspundețiȘtergere
  3. @monique: media e cam de 4 euro. Intra pe colette.fr. Etichetele iti iau ochii, intr-adevar.

    RăspundețiȘtergere